Digital Natives versus Digital Immigrants
De jongeren van tegenwoordig beleven anders. De Young Adults handelen intuïtief en bepalen zelf hun “journey” door het leven. Ingegeven door de technische mogelijkheden die voor de Young Adults al gewoon waren direct na de geboorte. We noemen ze ook wel “digital natives” en stellen hen tegenover de “digital immigrants”. Zij die de techniek hebben moeten aanleren.
Veel bedrijven richten hun serviceverlening in zoals hen dat is geleerd door theorie, management goeroes of gewoon, omdat dat altijd al zo ging. De jeugd, vanaf nu “Young Adults” genoemd hebben daar niets mee van doen. Zij kennen deze theorieën niet en zijn er niet in geïnteresseerd.
Onbevangen en intuïtief beoordelen zij of een organisatie de service levert die zij graag willen beleven. Echter, wie luistert er naar een kind? Immers, deze moet nog “veel leren”. Of toch niet? En is het andersom, dus kunnen organisaties veel van deze Young Adults leren? Er zijn reeds meerdere voorbeelden bekend van organisaties die scholieren of studenten ingeschakeld hebben om hen te helpen bij hun dienstverlening. En dit leidde vaak tot onthutsend eenvoudige oplossingen voor problemen. En tot aanpassingen van de dienstverlening.
Met dit idee in het achterhoofd is “ABYA” opgezet. “Approved By Young Adults” biedt organisaties een beoordeling van hun dienstverlening aan op een gestructureerde wijze. Young Adults die helemaal wegwijs zijn in de digitale wereld en heel goed weten wat zij willen, wanneer ze dat willen en hoe ze het willen komen met simpele adviezen om uw dienstverlening te verbeteren.
Bent u toe aan uw bedrijf het predicaat “Approved By Young Adults” te geven of kent u iemand waarvoor onze dienstverlening interessant is? Neem dan contact op met Jort Verhage. Voor de eerstvolgende 10 projecten staat een verassing klaar.